יום רביעי, 10 בפברואר 2010

קרחונים עם מכנסיים קצרים

















עברו עלינו כמה ימים עמוסים וגדושים בחוויות . נויה ממשיכה להוסיף ולהגדיל את אוסף האבנים שלה מאתר לאתר ("זאת ממש מיוחדת – אני חיייייבבבבתתתתת אותה") וגורי ממשיך לההגדיל את האוסף הפרטי שלו –אוסף הפנסים - פנס חדש מכל מקום חדש– הילד מאוד "הרפתקן" ןמנסה לגלות את העולם מזווית אחרת.
המשכנו דרומה בחוף המערבי הפראי ונכנסו לאזור האלפיני של האי הדרומי. כן , כן, קרחונים לאורך קו החוף. כשהסברנו לנויה לאן אנחנו נוסעים היא קצת דמיינה קרחונים צפים בים ועליהם כמה פינגווינים והממוטה מעידן הקרח. בעצם הקרחונים האלו "זורמים" במורד שני מיצרי סלע צרים לגובה מאוד נמוך ולא מגיעים לים אבל מגיעים מספיק נמוך שההליכה אליהם נעשת בחולצות קצרות. עד כאן שיעור גאוגרפיה.
העמסנו את הילד על הגב ותיק מלא סנדוויצים (לא רק שוקולד, גם גבינת ברי ונקניק – בריאים ודלי קלוריות ) ויצאנו למסלול של כמה קילומטרים באדמה טרשית כסופה וחשופה (פעם הקרחון גם הגיע אליה אך נסוג ונמס ועדיין לא צמח שם כלום ....דיייי ספוקי. ) ככל שהתרקרבנו לקרחון ניהיה קריר יותר והמראה היה גדול – בכל המובנים (ראו תמונות). הקרחון הראשון היה FRANZ JOSEPH והשני מרחק של חצי שעה נסיעה הוא הפוקס. העיירות של הקרחונים מזכירות עיירות סקי אמריקאיות אבל פחות ממוסחרות – הטבע שולט פה בכל מקום לא הקיטש.
ועבור כולכם שכבר התעייפתם מהמסלול הקשה והקרררררר נסיים את היום ונחלץ עצמות במעיינות חמים טבעיים באמצע היער – מסודרים יפים נקיים ורקים רק עבורנו . מבחינת הילדים, שיצאו משם סמוקי לחיים ומבושלים למיטה זאת הייתה המקלחת השבועית (אמא – סתם – לא באמת.....נגיד...) . גור קצת שבר שם את השלווה בקריאות אינדיניות והשפרצות ( כולי תקווה שרק של מיים) ודני, המורה לשחייה של נויה היה גאה לראות אןתה מתאמנת בחתירה גם בבריכה של ה 36 מעלות, גם בזאת של ה 38 מעלות, וגם בזאת של ה 40 מעלות.
היום הגענו ל עיר WANAKA שהדרך אליה עוברת...שוב... במסלול יפיפה ממש מ AVATAR – באמת! העיר הזאת משלבת רפטינג, טיסות נוף, טיפוס סלעים, מסלולי הליכה ונוף של פסגות מושלגות. בנתיים אנחנו בילינו פה ב PUZZLE WORL – מרכז של פאזלים שהעסיק את ארבעתנו עד אחהצ.
עוד דבר אחרון – עוד לא התייחסתי לארוחות שגילי דופק פה: סטייקים, סלט קצוץ (קטן מאוד),קייסדיות, טוסטים משודרגים, ביצים, ועוד....מסתבר שלא צריך מטבח של 20 מטר כדי לפוצץ בארוחות.......משתדלים לאכול בריא ויש את התירוץ ש " אנחנו מוציאים המון אנרגיה במסלולים שאנחנו עושים" ואין מה לעשות – לילדים (!!!) יש תאבון מאוד בריא (נויה תפסה רעב של מתבגר בן 16) .
לילה טוב לכולם – אעלה קצת תמונות. ביי
כמה תמונות

3 תגובות:

  1. חברים, אחלה תמונות ואחלה נופים, באמת אין מה לומר - ניצול מקסימלי של הזמן. איך החיים בקופסה הקטנה? האם עדיין הכל ורוד? אנא פרטו ושתפו איך מסתדרים במטר על מטר...
    חוצמזה פה הכל בסדר, עובדים, מחנכים את דור העתיד, הילדים לומדים כרגיל, קצת מתחלים מדי פעם, בקיצור - אצלנו אין חדש - הכל רגיל ושגרתי!!! חזרתי משיעור התעמלות עכשיו וריחמתי על עצמי כל הדרך....
    נשיקות ותמשיכו להינות

    השבמחק
  2. היי חברימוס, מה קורה מה חדש? הרבצתי היום חצי בלוג וחנשוק אין עליך את כותבת נפלא (בקיצור מבוזבזת), נראה שאתם עושים חיים אז תמשיכו אלו יהיו חוויות של החיים.
    גילגול מה קורה אין כמעט תמונות שלך אפילו שאשתך אמרה שהיא תעלה כמה.... יאלה תחזור ונרביץ איזה סטיק טוב ונשמע את הסיפורים האמיתיים על כוס של וויסקי, ד"ש חם נתי

    השבמחק
  3. שלום משפחה
    אני נזכרת בקרחונים באלסקה, רוני בגיל של נויה ואותם סיפורי אבנים וחיות מאמי'ז חוויות שתשארנה אתכם תמיד
    תמשיכו לעדכן
    בטיול שלכם גור מנמנם,בטיול שלנו חן נמנממממה!
    נכון אלקס....את גורצו'ק כמעט ולא רואים
    ממממממממממתתתתתתגגגגגגגגגעעעעגגגגגגגעעעעעעעעעעתתתת
    בייייייייMOM

    השבמחק